Testkörning

Var ute och testkörde Husan för första gången igår. Eftersom jag väntar på reg-plåten så blev det släpkärra ut till Hynboholm.

Litet tuff start kanske (för mig alltså – inte hojen) att köra ut i endurospåret innan man kört den mer än runt några kvarter i ett industriområde innan.

Första intrycket av 570:n i endurospåret är: BRUTAL. Superenduron känns from som ett lamm i jämförelse med en här hojen, så det blev ett jobbigt första varv. Det var ju dessutom en månad sedan jag körde hoj. Ändå var map-switchen i fegisläget…

Körde några varv i både endurospåret och crossbanan. Totalt blev det 1,5 tim effektiv tid och just nu känner jag mig ganska mörbultad i kroppen.

Mina intryck efter första dagen:
– Massor av effekt (är det för mycket?)
– Hojen känns oerhört lätt att svänga i tighta kurvor.
– Fantastisk fjädring. Första timmen tänkte jag inte ens på fjädringen, den bara fanns där. Har inte skruvat något än och vet inte ens hur den är inställd just nu.
– Man blir bortskämd med Rekluse (som jag har på 950:n). Blir att montera en på   Husan också. På 570:n är det helt nödvändigt om man skall köra i skogen känns det som.
– Har ju styrdämpare på 950:n och kanske skulle jag vilja ha en på Husan också. Måste dock testa mer först.
– Styret skall upp och reglagen ställas in litet bättre.
– Map-switchen är jag litet besviken på. Tyckte inte att det var någon större skillnad mellan lägena.
– Underbar motor och dessutom relativt vibrationsfri. Det skall inte var några problem att lägga transportmil med den här hojen.
– Den skall bli oerhört kul att testa på litet snabb gruskörning!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *